LAIKA ZIŅAS
IEDVESMAI
Reklāmkarogs


VESELĪBAS DZĒRIENS - TĒJA.

Tēja uzlabo sirds veselību.
Cilvēki, kuri dienā izdzer vismaz vienu tasi tējas, dzīvo veselīgāk par vidusmēra ļaudīm, kuri nemēdz regulāri baudīt šo dzērienu. Hārvardas medicīnas institūta speciālisti izpētījuši, ka risks piedzīvot sirdslēkmi tējas dzērājiem ir vismaz par 46 procentiem mazāks, nekā nedzērājiem.
Zinātniekiem ir divi izskaidrojumi labvēlīgajai tējas ietekmei uz veselību. Pirmais – tējā esošie flavonoīdi apkaro ļauno holesterīnu; otrkārt – jo lielāks tējas patēriņš, jo spēcīgāk tas liecina par augstāku dzīves kvalitāti un veselīgāku dzīvesveidu.

Un vēl kas – statistika un dzīves pieredze liecina, ka kafijas dzērāji bieži vien ir arī lieli smēķētāji, turpretī tējas baudītāju vidū valda gluži pretēja tendence.

Melnā tēja novērš insultu

Melnā tēja lielā mērā spēj samazināt varbūtību, ka cilvēkam uzbruks insults – par to ir pārliecinājušies holandiešu pētnieki. Tēja, gluži tāpat kā augļi un dārzeņi, satur tā dēvētos flavonoīdus, kam piemīt divas svarīgas īpašības, proti, tie padara nekaitīgus brīvos radikāļus un novērš trombožu veidošanos.

Turklāt melnā tēja ir izrādījusies bagātīgākais flavonoīdu avots, un vīriešiem ( tieši viņu dzeršanas un ēšanas paradumus pētīja šie zinātnieki), kuri dienā izdzer piecas vai pat vairāk tasītes tējas, ir par 73 procentiem mazāks risks „noķert” insultu, nekā tiem, kuri tēju nedzer vispār.

Melnā tēja palīdz pret nepatīkamu aromātu mutē

Ilinoisas universitātes pētnieki nonākuši pie secinājuma, ka bagātīga melnās tējas baudīšana aizkavē to baktēriju veidošanos, kas mutē rada nepatīkami dvakojošus savienojumus. Jau agrāk pētījumi bija pierādījuši, ka melnā tēja aizkavē zobu aplikuma rašanos, bet šis jaunākais atklājums vēl vairāk nostiprinājis melnās tējas pozīcijas mutes veselības un higiēnas uzturēšanā un veicināšanā.

Tēja stiprina kaulus

Lai iegūtu stingrākus kaulus, tējas dzeršanai derētu pievērsties kā vīriešiem, tā arī sievietēm. Iemesls slēpjas pietiekami bagātīgajā fluorīdu daudzumā, ko satur tēja. Ķīniešu zinātnieki gadiem ilgi pētījuši un sekojuši līdzi gandrīz 500 vīriešu un 540 sieviešu dzīvesstilam, ēšanas paradumiem un tējas dzeršanas tradīcijām.

Rezultātā viņi konstatējuši, ka tējas dzērājiem ir krietni vien stiprāki kauli, it sevišķi tiem, kuri devuši priekšroku zaļajai tējai. Turklāt, pēc pētnieku domām, lielu lomu spēlē ne tikai izdzertais tējas daudzums, bet arī laika brīdi, cik ilgi tēja tiek dzerta – jo tas ir garāks, jo labāk.

Tējas dzērājiem ir veselīgāks dzīvesveids

Stress, kā zināms, ir viens no faktoriem, kas pamatīgi bojā mūsdienu cilvēka dzīvi un veselību. Izrādās, ka tēja palīdz arī šādos brīžos, it sevišķi jau melnā tēja, kas saldināta ar cukuru.

Papildus šim labumam melnā tēja uzlabo arī atmiņu un neļauj prātam iegrimt stagnācijā. Šajā nolūkā melnā tēja jo sevišķie ieteicama ir gados vecākiem cilvēkiem. Interesanti, ka tējas dzērāji ievērojami biežāk pievēršas tādām sevis pilnveidošanas metodēm kā jogai, reiki un cigunam. Arī ēšanas paradumi tējas dzērājiem kopumā ir veselīgāki, jo viņi divreiz biežāk nekā kafijas mīļotāji savā ēdienkartē iekļauj zaļos salātus, augļus un dārzeņus.

Statistika liecina, ka tējas baudītājiem ir ievērojami mazāka nosliece uz smēķēšanu un stipro alkoholisko dzērienu lietošanu, jo tējā esošās vielas attīsta arī „vieglu attieksmi pret dzīvi”, proti, vairs negribas smagus un treknus pārtikas produktus, kā arī dzērienus, kas strauji un pamatīgi apdullina.